Kategorie

Reklama

Často kladené otázky o EVBIKE

 

 

  1. Jakou má tento kit maximální dosažitelnou rychlost?
    Maximální rychlost je 25km/h při výkonu 250W a napětí 36V. Mimo veřejné komunikace je možné kolo s EVBike kitem provozovat bez omezení rychlosti. Sada EVBike umožňuje snadné ovládání a přepnutí provozního režimu. To znamená, že když jedete po veřejné komunikaci (silnice, značená cyklostezka) dodržíte se sadou EVBike legislativní požadavky. Jakmile přejedete mimo veřejné komunikace (např. lesní a polní cesty, soukromé účelové komunikace, atd.), můžete sadu EVBike provozovat bez omezení rychlosti. Navíc v ČR je na EVBIKE pohlíženo jako na jízdní kolo s dodatečně montovaným pomocným motorem, který dle platné legislativy je možné mít až do výkonu 1000W.
  2. Jak lze nastavit vyšší rychlost (vypnout limit rychlosti)?
    Uveďte kolo do zapnutého stavu. Podržte současně obě šipky na ovladači displeje po dobu delší jak 5 vteřin. Displej se přepne do setup menu. Tlačítkem MODE přeskočte na prostřední řádek s číslem 25km/h. Pomocí šipek nastavte hodnotu až 40km/h. Dlouhým podržením tlačítka MODE modifikaci uložíte. Upozorňujeme, že tato modifikace není v souladu se zákonem o provozu na veřejné komunikaci. Naopak z důvodu vyšší bezpečnosti je možné omezení rychlosti snížit a to až na12 km/h.
  3. Lze EVBIKE provozovat s vyšším napětí? Například lze použít baterii 48V pro tento kit? Máte takovou baterii v nabídce?
    Aktuálně nabízená verze sady EVBIKE je určena výhradně pro použití na 36V. Řídící jednotka však zvládne napětí až do 60V. Je tedy možné EVBIKE používat na 48V. Avšak s omezením záruky, kdy výrobce, ani prodejce nenese zodpovědnost za případné škody vlivem používání vyššího napětí. Protože řídící jednotka má standardně nastavenou ochranu akumulátoru na 31V je nutné 48V akumulátor chránit před hlubokým vybitím. Akumulátor pro 48V je možné sestavit z jednotlivých článků.
  4. Má tento kit funkci rekuperace?
    Rekuperace (regenerace energie) je v sadách od modelového roku 2013 aktivována. Pokud přesáhnete jízdní rychlost 30 km/h, nešlapete do pedálů, nepřidáváte energii pomocí akcelerátoru, po několika vteřinách začne EVBIKE automaticky dobíjet akumulátor. Tuto funkci detekujete tak, že napětí na LCD stoupá nahoru (všechny dílky, dříve vybitého akumulátoru svítí na plno), dále je z kola cítit lehké vrnění. Kolo nezpomaluje, ale ani výrazně nezrychluje. Praktickými testy jsme zjistili, že rekuperace dokáže zpět dobít maximálně 3 – 5% elektrické energie.
  5. Bude kit funkční pokud nezapojím pedálový asistent Pedelec?
    Ano, například u koloběžky není možnost pedálový asistent montovat a přesto ji lze sadou EVBIKE osadit. Pro používání kola na veřejných komunikací, však kolo tímto asistentem musí být osazeno.
  6. Proč mají brzdové páčky snímač brzdění je to kvůli rekuperaci?
    Z důvodu bezpečnosti se při stisknutí brzdové páky odpojí napájení motoru. Brzdové páky však není nutné pro funkci sady montovat. My však doporučujeme vždy jejich instalaci. Rekuperace se aktivuje automaticky a brzdové paky na to nemají vliv.
  7. Lze použít v kombinaci s vaším kitem kotoučovou brzdu?
    Ano, motor má na sobě standardní rozteč pro uchycení kotouče. Na některá kola jde brzda zcela bez potíží. Na jiná je nutné sehnat jiný brzdič. Na některá kola se s kotoučovou brzdou nevejdete.
  8. Jakou vzdálenost lze na kole ujet na jedno dobití baterie?
    Dojezd kola EVBike je závislý na stylu jízdy, váze jezdce a terénu. Pro výpočet dojezdu lze použít obecný vzorec. Průměrný jezdec při jízdě 25 km/h vydává energii cca 200W. Plně nabitý akumulátor 7Ah při 36V dokáže vydat energii 252Wh ( 7x36 = 252 ). Počítejme dál, tato energie vystačí tedy na na 1,26 hodiny jízdy ( 252/200 = 1,26 ). A za 1,26 hodiny jízdy při rychlosti 25 km/h ujedeme vzdálenost 31,5km ( 1,26x25 = 31,5 ). To je tedy dojezd při jízdě, kdy jezdec nešlape a pouze se veze. Pokud by jezdec šlapání dodával alespoň polovinu energie získáme dvojnásobný dojezd, tedy 63km. Tento jednoduchý výpočet zároveň odpovídá i naměřenému dojezdu v reálných podmínkách. Nejčastěji dojezd pohybuje mezi 30 až 60km na jedno nabití. Uvedený příklad platí pro jezdce o váze 70kg. S každými dalšími 10kg se dojezd snižuje zhruba o 10%.
  9. Jaký lze použít pastorek na zadním kole?
    Motor pro pohon zadního kola je vybaven šroubovacím pastorkem. Nelze použít pastorky (kazety) určené pro instalaci na unašeč.
  10. Nabízíte kit také pro jiné rozměry ráfku, než je uvedeno na eshopu?
    Motor je možné přeplést na libovolný rozměr ráfku. Cena této služby je obvykle 500 – 700 Kč.
  11. Jaký typ baterie je skutečně použit? Na krytu baterie je psáno Li-Ion.
    Prodáváme více druhů baterií a všechny jsou založeny na lithiové technologii. Tato technologie je hromadně označena jako baterie lithium iontové (Li-Ion), přesnější dělení je pak do kategorií lithium železo fosfát (LiFePO4) nebo lithium mangan fosfát (LiMnPO4). Přesné chemické složení není na bateriích obvykle uváděno, je uváděno pouze základní zatřídění t.j. Li-ion. Na rozdíl od gelových olověných baterií fungují lithiové baterie i v chladném počasí a netrpí samovybíjením. Konkrétně použitá technologie je vždy vyznačena u produktu na eshopu.
  12. Jak se chová baterie LiFePo4 v mrazech? Lze použít v zimním období?
    Baterie snáší teploty až -45°C. Lze ji tedy použít bez problémů. Při jízdě v podobných podmínkách doporučujeme nasadit rukavice :-)
  13. Lze regulovat výkon motoru?
    Ano. Součástí displeje je i ovladač, který umožňuji navolit maximální pomocnou sílu. Stupně výkonu lze nastavit v rozmezí "0-5". Stupně "1-5", čím vyšší stupeň tím větší pomoc. Režim "0" deaktivuje pedálového asistenta a kolo jede v režimu akcelerátoru.
  14. Splňuje sada EVBike požadavky na instalaci elektropohonů, na testování baterií, na magnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, max. rychlost a na měření maximálního povoleného výkonu?
    Komponenty EVBike byly testovány na shodu dle EU norem a výrobce pro ně získal certifikát o shodě CE, který je k dispozici u prodejců.
  15. Slyšel jsem, že funkce motoru může být dle platných zákonů pro elektrická kola aktivována pouze aktivním šlapáním do pedálů. Je to pravda?
    Ano, je to pravda, zvláště v zahraničí se na to dbá. Sada EVBike toto pravidlo splňuje. V režimu provozu po veřejných komunikacích je funkce motoru aktivována pouze šlapáním. Případně je možné pro klidnou jízdu v zahraničí akcelerátor odpojit.
  16. Slyšel jsem, že otočný akcelerátor na řídítku může elektrokolo dle platných zákonů uvést do rychlosti maximálně 6 km/hod (cca rychlost chůze). Je to pravda?
    Ano, je to pravda. Kit EVBike toto splňuje. V případě, že se rozhodnete akcelerátor nevyužívat. Pro rozjezd, nebo tlačení kola můžete používat tlačítko ovládání LCD displeje. Stisknutím a držením tlačítka se symbolem "šipky dolů" aktivujete režim jízdy konstantní rychlostí 6 km/hod. Po uvolnění tlačítka dojde k vypnutí motoru.
  17. Slyšel jsem, že jmenovitý výkon motoru nesmí dle platné legislativy přesáhnout hodnotu 250W. Je to pravda?
    Ano, je to pravda pro celá již dovážená elektorkola. Na jízdní kolo s dodatečně montovaným motorem se vztahují jiná pravidal. I přesto sada EVBike toto splňuje. V režimu provozu po veřejných komunikacích omezuje regulátor jmenovitý výkon motoru na hodnotu 250W.
  18. Slyšel jsem, že dle platné legislativy musí regulátor při dosažení rychlosti 25km/h elektropohon vypnout. Je to pravda?
    Ano, je to pravda. Kit EVBike toto splňuje. V režimu provozu po veřejných komunikacích omezuje regulátor maximální rychlost na 25km/hod.
  19. Může být elektrokolo EVBike provozováno na veřejných komunikacích a cyklostezkách určených výhradně pro jízdní kola?
    Pokud je elektrokolo vybaveno zákonným příslušenstvím (světla, odrazky, zvonek..), může být provozováno na veřejných komunikacích a cyklostezkách.
  20. Je nutná speciální údržba elektrokola?
    Nikoli. Regulátor i motor jsou zcela bezúdržbové. Kolo udržujte čisté, nikdy jej však neomývejte tlakovou vodou ani nevystavujte prudkým dešťům. Sada splňuje podmínky ochrany IP67 (odolnost proti vlhkosti a prachu). Motor obsahuje bezúdržbová zapouzdřená ložiska. Důkladně se však vždy starejte o akumulátor - viz další bod.
  21. Jak mám pečovat o elektrokolo?
    Klíčem k úspěšnému a dlouhodobému používání EVBIKE je důkladná péče o akumulátor. Jakmile máte možnost, baterii vždy nabijte. Baterie nemá žádný paměťový efekt, můžete jí tedy nabíjet kdykoliv, nejen když je úplně vybitá. Neponechávejte baterii vybitou po dlouhou dobu. Přes zimu, kdy elektrokolo nepoužíváte, dobijte baterii nejméně jednou za měsíc a skladujte ji na suchém a teplém místě. V průběhu sezóny pak doporučujeme občasné úplné vybití akumulátoru a jeho plné dobití (formátování).
  22. Je nutné na kole šlapat nebo jezdí zcela samo?
    Uvedené informace platí pouze pro provoz mimo veřejné komunikace. Pokud jedete po rovině, není nutné šlapat. Při průměru kola 26" jede motor rychlostí 27 km/h. Pokud ovšem pojedete do kopce, je třeba počítat s větší zátěží a je lepší kolu pomoci, aby nedošlo k rychlému vybití baterie. Tedy pokud budete i během jízdy po rovině šlapat, dosáhnete tak mnohem většího dojezdu.
  23. Je možné kolo provozovat v dešti?
    Ano je to možné, ale je třeba uchránit akumulátor a elektroniku před vniknutím vody. Sada splňuje podmínky ochrany IP67 (odolnost proti vlhkosti a prachu). Kolo je nutné chránit před prudkými dešti, povodněmi a neprojíždět hlubokou vodu.
  24. Jaká je záruka na přestavbový kit?
    Záruka je standardně 2 roky. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození při montáži či opotřebením.
  25. Je možné baterii vymontovat z rámu a nabíjet např. doma samostatně?
    Ano, baterii lze odemknout klíčkem po přepnutí do příslušné polohy. Při dlouhodobém odstavení kola (například na zimní sezónu), vždy baterii vyjměte z držáku. Uskladněte na suchém a teplém místě (pokojová teplota) a pravidejně dobíjejte (1x měsíčně).
  26. Chtěl bych využít baterii také k napájení telefonu nebo navigace na kole za jízdy – lze to nějak udělat aby se dalo připojit třeba přes USB?
    Nabízíme měnič napětí z 36V na 5V k GPS lokátoru. Systém není „plug&play“ a uživatel musí tento měnič modifikovat pro správnout funknost a zapojení. Upozorňujeme, že při modifikaci kabeláže evbike kit zaniká záruka.
  27. Mohu získat z baterie pouze 12V pro USB napájení?
    USB napájení má napětí 5 V. Pokud do systému zabudujete měnič napětí z 36V na 12V, pak to možné je. Upozorňujeme, že při modifikaci kabeláže kitu EVbike, zaniká záruka.
  28. Má sada snímač točivého momentu?
    Nemá. Sada snímá otáčky pomocí pedálového asistenta při šlapání a dle toho vyhodnocuje a přidává potřebnou energii.
  29. Mohu si u vás objednat přestavbu svého kola?
    Ano, tuto službu nabízíme.
  30. Pokud chci opravit výplet, či využít jiný ráfek, jakou délku drátů mám použít?
    V tomto případě nás prosím kontaktujte.
  31. Pokud vypnu omezovač a nastavím 40 km/h, znamená to, že kolo pojede "samo" 40 km/h?
    Neznamená. Nastavením limitu pouze říkáte do jaké rychlosti má kolo "pomáhat". Pro legální provoz na veřejných komunikacích je tento limit stanoven do 25 km/h. Pokud nastavíte 40 km/h bude vám motor pomáhat až do této rychlosti a pak se odpojí. Stejně je možné ovlivnit dolní hranici (z důvodu vyšší bezpečnosti), nejnižší hodnota začíná na 12 km/h. 
    Kolik tedy kolo "samo" pojede? Motor má při určitém napětí a vypnutém omezovači (maximálním proudu) určité maximální otáčky. Tyto otáčky ovlivňují i výslednou rychlost. Do úvahy je nutné vzít také velikost ráfku, malý ráfek půjde rychleji do otáček, ale maximální rychlost bude nižší. Naproti tomu velké 28" kolo se bude rozjíždět pomaleji, ale výsledná rychlost bude vyšší. Pro velikost ráfku 26" platí, že při vypnutém omezení, je maximální rychlost na rovině 27 km/h. Tuto rychlost motor dosáhne bez pomoci (bez šlapání). Tato rychlost se může drobně lišit dle váhy jezdce, stavu vybití akumulátoru a platí pro jízdu po rovině.