Motor 500W + ráfek 28" přední pohon

ráfek 28", 205B-27-7x9, přední pohon

4 800,00 Kč
S DPH
Počet
Skladem

Přední pohon EVBIKE zapletený v 28" dvoustěnném duralovém ráfku. Výkon motoru 250 / 500 W pro napětí 36V. BLDC (bezkartáčový stejnosměrný). Motor EVBIKE vyniká vysokým krouticím momentem.

Parametry

Výkon motoru: 250 / 500 W
Napětí: 36V
Velikost ráfku: 28"
Pohon: přední
Maximální rychlost: 27 km/h*
Maximální otáčky při 36V: 230 ot/min
Velikost motoru: 205 x 27 mm
Velikost permanentních magnetů: 27 x 13,7 x 3 mm
Počet permanentních magnetů: 46
Maximální váha jezdce pro standardní výplet: < 100 kg
Hmotnost motoru bez výpletu: 6,6 kg

*Bez příšlapu na rovině a při váze jezdce do 75kg, 36V napájení, rozměr ráfku 26"

 

Konstrukce BLDC (BrushLess Direct Current / Bezkartáčový stejnosměrný)

Jak takový motor funguje? Osa je v případě EVBIKE motoru statorem a je uchycena do vidlice kola. Všechna elektronika a vinutí je pak součástí této statické části. Rotorem je pak obruč s výpletem kola. Regulátor EVBIKE inteligentně pomocí impulzů řídící jednotky mění polaritu magnetů statoru a díky tomu dochází k rozpohybování rotoru / kola. Vše je bezkontaktní. Žádné uhlíky. Díky tomu nedochází k opotřebování motoru. Motor se nezahřívá. Motor je asi dvakrát účinnější než stejně velký stejnosměrný uhlíkový motor. Tento motor je také naprosto bezúdržbový.



Díky bezkontaktní konstrukci kola a jeho nízkým ztrátám je dojezd s tímto motorem mnohem delší.


Klíčové výhody:

  • Vysoká účinnost
  • Bezkontaktní = nízké zahřívání
  • Dvojnásobný výkon
  • Velká životnost
  • Vysoký výkon a krouticí moment
  • Zapouzdřená bezúdržbová konstrukce

Proč nepoužíváme malé motory s poloviční velikostí?

Všechny součásti EVBIKE sady poctivě testujeme a tak jsme došli k následujícímu závěru. Výhoda malého motoru s planetovou převodovkou je pouze jediná a to velikost a hmotnost. Tuto výhodu však velmi výrazně převyšují následující nevýhody.

    1. Planetová převodovka má za cíl snížit handicap malého motoru, nízký krouticí moment, obsahuje ozubené kola z nylonového materiálu. Tento materiál snižuje hlučnost motoru, ale je jeho nejslabší částí a ovlivňuje výrazně životnost a nároky na údržbu. Nylonový materiál v případě zatížení 80 kg jezdcem + 25 kg kola s baterií dlouhodobé namáhání nevydrží. Jsou známy případy opotřebení ozubení již po dvou měsících intenzivního provozu. Kola převodovky je sice možné vyměnit, ale servisní zásah není vůbec levný. Navíc pocit, že jedete s nespolehlivým motorem, který se může kdykoliv porouchat, nebo během jízdy náhle zaseknout není nic příjemného.

    1. Převodovka uvnitř potřebuje pravidelnou údržbu. Mazací tuk po určité době degraduje a tak je nutné jej pravidelně měnit. Naproti tomu motor EVBIKE, obsahuje zapouzdřená ložiska, která není potřeba mazat a jinak je motor zcela suchý a bezúdržbový. Minimální živostnost motoru EVBIKE je 5 let intenzivního používání.

  1. Malý motor má nízký výkon - pouhých 250W. Motor EVBIKE má sice při aktivovaném omezovači stejný výkon, ale krouticí moment je až o 2/3 vyšší. Je to podobné jako s autem, které má větší objem 2,0 l a využívá pouze 30% výkonu oproti motoru 1,2 l, který pro stejnou námahu jede na 100%.



Ukázka planetární převodovky v kompaktním 250W motoru. Všimněte si koleček s nylonovým ozubením. Proti nylonu je ocelová obruč s ozubením. Tato materiálová diference vede k rychlému opotřebení a nízké spolehlivosti motoru. Planetová převodovka navíc zvyšuje tření a tím snižuje účinnost bezkontaktního motoru.

488 ks